I přes veškeré pravidelné kontroly rozvodů a zařízení může kdykoli dojít k havárii v domě. Ve všech případech, kromě odvrácení hrozící vysoké škody, se doporučuje svěřit řešení situace odborníkům. Laik by měl pouze uzavřít hlavní uzávěr plynu v případě havárie plynového potrubí nebo vypnout hlavní jistič při potížích s elektrickou energií. Jde-li o havárii vody, uzavřít hlavní uzávěr přívodu vody do domu. K tomu je z pochopitelných důvodů potřeba vědět, kde se tato zařízení v domě nacházejí. Jsou-li za zamknutými dveřmi, lze volat policii nebo hasiče.
O odstranění havárie by se měl postarat vlastník konkrétního zařízení. V zásadě platí, že je-li závada na rozvodech nebo zařízení přímo v domě, musí věc řešit majitel domu, nikoli plynárny, dodavatel elektrické energie nebo vodárny. Ti jsou zodpovědni za provoz a případné škody na hlavních řadech.
V případě požáru se volají hasiči na známém čísle 150, dojde-li k úniku plynu, je nutné věc neprodleně oznámit dodavateli plynu, nejlépe přes dispečink na telefonním čísle 1239. Výjezdová skupina by měla být na místě do několika minut. Kromě uzavření hlavního uzávěru plynu je potřeba uzavřít i armatury u plynoměrů a u každého plynového spotřebiče v jednotlivých domácnostech. Kontakty na policii, hasiče, lékařskou záchrannou službu a potřebné havarijní služby bývají většinou vyvěšeny v domě na viditelném místě, u vchodu.
Při havárii stoupačky v bytových domech dochází k velkým škodám vyplavením více bytů najednou nebo nebytových prostor. U výbuchu plynu či požáru, způsobeném elektrorozvody, může být rozsah škod fatální.
Dojde-li k havárii v pracovní dny, přes den, zpravidla je možné zajistit opravu u specializované firmy. O víkendu nebo o svátcích jsou v pohotovosti havarijní servisy. Je-li ohroženo zdraví osob, hrozí-li vysoké škody nebo je ohrožena funkčnost celého domu, jsou havarijní servisy schopny dostavit se bez prodlení na místo a situaci řešit.