Každé dítě má od narození své tempo a srovnávat ho s ostatními dětmi ve stejném věku je nesmysl, prostě všechno má svůj čas a každá matka má tak trochu tendenci přehánět a prezentovat svého potomka jako naprosto dokonalého, jedinečného a nadmíru talentovaného a nadaného snad na všechno možné.
Pokud dítě opravdu nějaké nadání projeví , pak teprve nastává čas na to, zamyslet se nad tím, jestli ho v tom podporovat a nenechat talent jen tak ladem.
Již malá miminka napodobují své okolí, to, co kolem sebe vidí, a to i vč. chování. K tomu dochází zhruba ve dvanácti měsících života, kdy dítě rozpoznává pocity lidí ve svém okolí a reaguje na ně. To, co pro něj můžete udělat, je se nepřetvařovat a neskrývat to, co zrovna cítíte. Dříve než uslyšíte první slova, dorozumíte se snáz pomocí rukou, mrňata totiž umí používat něco jako znakovou řeč, zkuste s nimi takto mluvit. Možná tak máte doma budoucího studenta cizích jazyků. Navíc tak podpoříte vývoj fotografické paměti a učení půjde v budoucnu snadněji.
Buňky na matematiku nejsou každému dány, ale již od mala pomocí kreativních hraček máte možnost rozvíjet logické uvažování, které je pro matematiku nezbytné.
Určitě znáte někoho ze svého okolí, kdo má partnera jiné národnosti a vychovávají spolu dítě ve dvojjazyčné domácnosti. Pro budoucnost není lepší škola, malé děti totiž dokáží vstřebávat více jazyků, ideální věk, kdy na něj mluvit i druhým jazykem, je kolem tří let.
Hudební sluch a tedy nadání na zpěv, hraní na hudební nástroj nebo tanec, nejsou každému dány. Již od narození díky sluchovým vjemům děti vnímají rytmiku, poslouchejte spolu písničky a později zpívejte i společně.
Myslete na to, že děti jsou velice vnímavé, aniž bychom si to sami dost dobře uvědomovali, proto je dobré jim již od narození naslouchat a brát v úvahu jeho pocity.
Nezařazené