Často a rádi si pořizujeme nové věci do svých domovů, ale ne každý nákup je stejný a dalo by se i říci, že není stejně lehký. Podivujete-li se nad spojením lehký nákup, nebo pokud jste si okamžitě vybavili, jak váš poslední nákup v supermarketu musel vážit alespoň 20 kg, nechte mě vysvětlit lépe svou myšlenku.
Lehkostí, či těžkostí nákupu jsem opravdu neměla na mysli tíhu fyzickou, ale spíše duševní, a to zrovna ne v tom smyslu, že vás stojí značné duševní úsilí utratit nezanedbatelnou část vaší výplaty za manželčiny šaty, nebo boty. Pod duševní činnost jsem shrnula veškerou vaší přípravu a znalosti potřebné k tomu, abyste své koupě později nelitovali.
Slova hýbají, příklady táhnou
Pro ujasnění mé teorie vám dám příklad: Když si jdete koupit svačinu, je to lehký nákup. Prostě jdete, podíváte se, co mají, něco z toho si vyberete a spokojeně s tím odkráčíte s pocitem, že nebudete o hladu. Naopak když vybíráte jakoukoli elektroniku, nebo větší kusy z výbavy domácnosti, nepřivezete domů to první, co vám brnkne o nos, ale zjišťujete si informace a porovnáváte kvalitu a cenu u jednotlivých výrobců. Tak konáte duševní práci a tak nad nakupováním strávíte mnoho času. Proto jsem ho označila za nákup těžký.
Vaší záchranou nebo pomocnou rukou mohou být ochotní a problematiky znalí prodavači nebo asistenti. Jsou-li čestní a nepropagují-li jednu značku na úkor vašich potřeb, tak pro vás mohou být zlatým dolem na ušetření času. Nemusíte si nic vyhledávat sami, ale jednoduše jim sdělíte své představy a požadavky a oni je porovnají s nabídkou na trhu a vyberou ideální možnost pro vás. Proto si jich važte a nikdy se k nim nechovejte jako ke svým sluhům! Prokažte prosím, že jste inteligentní tvorové, kteří vnímají, že na druhé straně pultu je člověk, který si zaslouží stejně úcty a lidskosti jako vy sami!